piątek, 25 października 2013

Pyszna konfitura z winogronem i jabłkiem

Jesień jest chyba moją ulubioną porą roku, nie tylko ze względu na kolorowe liście i cudowne poranne mgły ale również ze względu na sezonowe produkty. W tym roku jest szczególnie wyjątkowy urodzaj grzybów a także jabłek, które kolejny raz postanowiłam wykorzystać. Ostatnio dostałam świetny przepis od mamy mojej znajomej, na cudowną konfiturę winogronowo-jabłkową. Nigdy wcześniej jej nie robiłam ale wyszła mi przepysznie i uwierzcie jest naprawdę banalnie prosta - zresztą jak wszystko co wstawiam na bloga :-) Musicie koniecznie spróbować, zwłaszcza że to już ostatni dzwonek na jabłka i winogron. 

Składniki :
0,5 - 1kg winogrona fioletowego 
3 kg jabłek najlepiej szara reneta 
1kg cukru 
woda 

a także : słoiki najlepiej o pojemności 0,3. 

Wykonanie :
Winogron myjemy, obrywamy z gałązek i innych nieczystości, wrzucamy do garnka. Zasypujemy ok 2 szklankami cukru, wlewamy 1/3 szklanki wody i wstawiamy na mały palnik aby się gotował. To samo robimy z jabłkami. Obieramy, kroimy na mniejsze kawałki, wsypujemy 2 szklanki cukru, pół szklanki wody i zaczynamy gotować na małym ogniu. Owoce powinny "smażyć" się tak długo dopóki nie powstanie z nich jednolita papka, kiedy tak się stanie jabłka odstawiamy na bok a winogron przecieramy przez sitko do innego garnka, ucierając go drewnianym wałkiem. Powinny pozostać nam w sitku same pestki, a w naczyniu czysty mus winogronowy. Następnie przetarty winogron łączymy z jabłkami, wsypujemy pozostałą część cukru i ponownie zagotowujemy na małym ogniu przez ok 10-15 min, od czasu do czasu mieszając. Gorącą konfiturę wlewamy do wcześniej umytych słoików, mocno zakręcamy i odwracamy do góry nogami i zostawiamy do dnia następnego.

Konfitura świetnie pasuje do naleśników, bułek i innych wypieków.

Smacznego:-)

1 komentarz: