poniedziałek, 16 września 2013

Tarta ze śliwkami

Moje drogie perfekcyjne kury domowe, zanim zrobiłam swoją pierwszą tartę jak każdy początkujący cukiernik musiałam zaliczyć kilka porażek. Do wykonania ciasta możecie użyć zwykłej mąki pszennej jednak najlepsze kruche ciasto wychodzi wg. mnie na krupczatce. 

Składniki na ciasto (forma 24cm)
*200g mąki 
*100g masła (schłodzonego w lodówce)
*100g cukru
*1 jajko 
*1 łyżka kwaśnej śmietany ( jeżeli ciasto jest zbyt kruche i nie chce się "łączyć" można jej dodać jako koło ratunkowe)

Potrzebujemy również...
*Śliwki (mi poszło ok 0,5-1kg) 
*Migdały 
*Łyżka cynamonu
*1 cukier wanilinowy
*1-2 goździki  
*Cukier puder

Ważne informacje!

*Na 10 minut przed wyjęciem ciasta z lodówki, ustawcie piekarnik na 180 stopni. 
*Zostawcie sobie kawałek ciasta na kratkę tarty :)

Wykonanie:
Mąkę wysypujemy na stolnicę, dodajemy cukier i schłodzone masło. Wszystkie składniki siekamy nożem tak by powstała konsystencja kaszki. Dodajemy jajko i zagniatamy ciasto, jeżeli nie chce się wam połączyć dodajcie łyżkę śmietany. Następnie zawijamy je w folię i wkładamy do lodówki na 30minut. W czasie kiedy nasze ciasto się chłodzi przygotowujemy śliwki. Najpierw je drylujemy a następnie przekładamy do miski i zasypujemy cukrem wanilinowym, cynamonem i goździkami. Całość mieszamy i odstawiamy na bok aby śliwki puściły gęsty sok. Z lodówki wyjmujemy ciasto które wałkujemy, najlepiej robić to przez przeźroczystą folię (wtedy się nie klei do wałka). 

Ciasto przekładamy do formy, dociskamy do boków i obcinamy wystające kawałki. Spód nakłuwamy w kilku miejscach widelcem. Wstawiamy tartę bez farszu i podpiekamy ją przez ok 10-15 minut. Następnie wyjmujemy i układamy śliwki ( miąższem do góry!!) najlepiej układać je po kole. Pozostałą część ciasta wałkujemy, wycinamy paski i układamy je na wierzchu śliwek. Tartę ponownie wkładamy do piekarnika na ok 25-30min (180 stopni). Na suchą patelnię wysypujemy dwie garści migdałów i podprażamy je na karmelowy kolor. Gdy tarta się upiecze posypujemy ją prażonymi migdałami tak by ich aromat połączył się jeszcze z gorącymi śliwkami. Przed podaniem posypujemy tartę cukrem pudrem. 

Smacznego! :)







1 komentarz:

  1. Kilka miesięcy temu kupiłam sobie szklaną formę na tartę, bo po prostu mi się spodobała. Dopiero wtedy zaczęłam szukać przepisów i zostałam absolutną fanką tart i quiche! Również na cieście francuskim w wersji na szybko :) Podoba mi się Twoje połączenie śliwek z migdałami, goździkami i cynamonem, bardzo oryginalne.

    OdpowiedzUsuń