środa, 16 grudnia 2015

Pomysł na prezent #1 - Pierniki

Wiem że to żadne odkrycie ameryki. Pierniki się piekło od zawsze. Mało jednak osób traktuje pierniki jako coś co można komuś podarować. Oczywiście nie jest to taki typowy prezent jak skarpety, krem do twarzy czy suszarka do włosów. Jest jednak NASZ taki od serca a do tego bardzo uroczo wygląda, Można też potraktować to jako miły gest który wręcza się idąc np. do kogoś w gości. 

Pierniczki pieczecie ze swojego ulubionego przepisu. Jeżeli nie macie napiszę wam ten z którego ja robiłam. 

Potrzebujecie: 

1/4 szklanki miodu
80 g masła 
1/2 szklanki miałkiego brązowego cukru lub cukru pudru
1 jajko
2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1,5 - 2 łyżki przyprawy korzennej do piernika
opcjonalnie: 1 łyżeczka kakao (jeśli lubicie, gdy pierniczki mają ciemniejszy kolor) 

Masło i miód rozpuszczacie w rondelku. Po wystudzeniu dodajecie je do pozostałych składników. Zagniatacie elastyczne ciasto. Wałkujecie na grubość ok 1-2cm i wykrawacie ciastka. Pierniki piecze się 10 min w 180 stopniach. 

Przepis na idealny lukier do zdobienia:

Szklanka cukru pudru
Jedno białko 
Całość energicznie mieszacie. Lukier jest bardzo gesty i szybko zastyga. Zdobicie wg. uznania. Ja używałam do zdobienia wykałaczek. Moczę w lukrze i tworzę wzroki ;-) 




Propozycje zapakowania :-) 





10 komentarzy:

  1. Przeuroczy prezent, chcialabym taki dostac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ładnie zapakowane !!!!!:) fajny pomysł na prezent :) wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego ja mam dwie lewe ręce do pieczenia!? Ten przepis wydaje się prosty, ale jestem pewna, że mi by w nim coś nie wyszło :D A tak marzę o świątecznych piernikach! Obiecuje sobie, że jak już będę mieć swój dom i dziecko to będę robić świąteczne pierniki, a do tego czasu... cóż, chyba powinnam się nauczyć to robić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz że przepis jest banalnie prosty. Jak będzie trzymać się proporcji to wyjdzie na 100 procent ;-)

      Usuń
  4. Tak zapakowane to bym chciała dostać :) Prosty i szybki sposób na pierniczki, z chęcią skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  5. jak co roku i w tym pierniczki będą dodatkiem do prezentu dla teściów. oni uwielbiają nasze pierniki :)

    OdpowiedzUsuń