sobota, 8 sierpnia 2015

Prawdy i mity o .. wodzie

Lato to czas kiedy bardziej niż zawsze chce się nam pić. Oczywiście nie trzeba chyba nikogo przekonywać że najlepsza do gaszenia pragnienia jest - woda. Nie tylko nie chce się nam po niej pić jak po innych smakowych napojach czy sokach, ale wspaniale nawilża nasz organizm od środka.

Jaki czas temu zaczęłam czytać o akcji "Piję wodę z kranu" trochę mnie to zaciekawiło, ponieważ specjaliści którzy podpisują się pod tą akcją wymieniają mnóstw zalet picia wody z kranu. Dodatkowo potwierdzają że nie jest ona szkodliwa dla naszego organizmu. Z tym ostatnim mogłabym się trochę kłócić, jednak ilość kamienia w takiej wodzie nie działa na mnie przekonywająco. 

Postanowiłam coś wymyślić. Zaczęłam wgłębiać się w internet i wpadła na sporo informacji o czajnikach filtrujących wodę. Jednym ze znanych producentów jest firma Brita inna polska Dafi. W sklepach AGD znajdziemy też inne tańsze, "bezfirmowe" odpowiedniki, jednak ciężko znaleźć na ich temat rzetelne opinie. Zasugerowana tym co przeczytałam, postanowiłam że spróbuję i ja. Od 2 tygodni jestem posiadaczką takiego filtra, powiem szczerze - JEST WSPANIAŁY. Przefiltrowaną wodę przelewam do szklanych butelek z korkiem z IKEI, wsadzam do lodówki i włala. Pyszna domowa darmowa woda. 

Wodę piję z miętą, limonką, cytryną, kawałkami arbuza - jest wyborna. Smak mojej wody niczym nie różni się od smaku wód, mineralnych jakie wcześniej kupowałam w sklepie. 

Zalety? 

Mniej odpadów!!! To zdecydowanie przeważyło nad decyzją o kupnie filtra. Druga zaleta : oczywiście oszczędność. Średnio w tygodniu kupowaliśmy ok 2 zgrzewki wody czyli koszt ok 12 zł. Za kolejne 2 tygodnie zwróci się nam filtr a potem to już chyba łatwo policzyć, ile zostanie w kieszeni. Trzecia zaleta : mam wodę kiedy chcę, i sięgam po nią natychmiast. Nie zastanawiam się już nad tym "co zimnego się napić, gdy nie ma wody w butelce" Czwarta zaleta : wygoda, oczywiście skończyło się taszczenie zgrzewek i wielokilogramowych wód. 


Poniżej informacje ze strony producenta

redukuje substancje zanieczyszczające takie jak chlor, związki chloru, zanieczyszczenia organiczne oraz twardość węglanową – dla wyjątkowego, naturalnego smaku

absorbuje metale ciężkie takie jak ołów i miedź, które mogą być obecne w domowych rurach wodociągowych, dla lepszego samopoczucia

filtry do wody zatrzymują zawarty w niej piasek, zanieczyszczenia organiczne lub drobne zanieczyszczenia mechaniczne (rdzę), które znalazły się w niej w wyniku transportu wody wodociągiem

Ja zakupiłam BRITA Elemaris XL ktory przefiltrowuje ok 3,5 l wody.

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz